דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח מקיף לרכב ומדוע הוא כל כך חשוב? 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2126 פעמים ]

אם אתם נהגים וותיקים, אתם ודאי יודעים עד כמה חשוב ביטוח מקיף לרכב. אם אתם נהגים חדשים ובבעלותכם ביטוח חובה בלבד, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה: מהו ביטוח מקיף לרכב ומדוע מומלץ לרוכשו?

מהו ביטוח מקיף לרכב

על פי החוק במדינת ישראל, כל רכב העולה על הכביש, חובה שיהיה בבעלותו ביטוח חובה. ביטוח חובה נועד לכסות במצבים של פגיעה נפשית או פיזית בנהג הרכב, נוסעי הרכב או הולכי רגל, במקרה של תאונת דרכים בה היו מעורבים צדדים אלה. אולם, מה קורה במידה וגם הרכב עצמו ניזוק? אם כן, בדיוק לשם כך ישנו ביטוח מקיף לרכב. ביטוח מקיף לרכב נועד לכסות נזקים עתידיים הן לרכב עצמו או לרכב אחר, במקרה של תאונה, שריפה או גניבה. עלותו של ביטוח מקיף לרכב משתנה מרכב לרכב ותלויה בכמה גורמים, כמו סוג הרכב – האם מדובר ברכב פרטי או מסחרי, מהי היסטורית הנהיגה של הנהג הראשי ומהו גילו, מהו נפח המנוע של הרכב. האם לרכב כריות אוויר ועוד.

מתי ביטוח מקיף לרכב איננו מתאים

ביטוח מקיף לרכב הינו בין ביטוחי הרכב החשובים ביותר, אולם, שלא כמו ביטוח חובה, ביטוח מקיף לרכב איננו בגדר חובה ונהג שאיננו מעוניין בכך, לא חייב לרוכשו. ביטוח מקיף לרכב כולל כיסויים רבים, שאינם נכללים במסגרתו של ביטוח חובה, המתייחס אך ורק לפגיעות גוף ולכן הינו ביטוח משתלם במיוחד. ובכל זאת, ולמרות יתרונותיו הרבים, ביטוח מקיף לרכב איננו מתאים לכל רכב. למשל, במידה ומדובר ברכב ישן במיוחד, ביטוח מקיף לרכב יהיה רלוונטי פחות. במקרה של תאונה חלילה, סביר כי תיקון נזקי הרכב יעלה יותר משוויו של הרכב. או למשל, ישנם רכבים שעלות החלפים שלהם גבוהה או שקשה להשיגם. במקרים כאלה, ביטוח מקיף לרכב יהיה פחות מתאים. ולכן, נהגים המבקשים כיסוי עבור צד שלישי, יוכלו לבחור ביטוח אחר – ביטוח צד ג'.

הכיסויים השונים במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב כולל מבחר של כיסויים שונים. כמו למשל, רכב חלופי במידה ורכבכם זקוק לתיקון, או עזרה משפטית במידה והרכב המבוטח נתבע על ידי צד ג' או תובע אותו. אולם, קיימים כיסויים נוספים חשובים שאינם נכללים במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב. כיסויים אלה בתוספת תשלום, אך מומלץ להוסיפם בכל זאת. למשל, שירותי גרירה, רכב חלופי במקרה של טוטאל לוס או במקרה של גניבה, קבלת רדיו דיסק חלופי במידה והרדיו דיסק שברכבכם נגנב או ניזוק וכן כיסויים נוספים.

לבחור את הביטוח הנכון

חברות ביטוח שונות מציעות מגוון של ביטוחים, כולל ביטוח רכב מקיף, בתנאים שונים ובתעריפים שונים. בעת בחירתו של ביטוח מקיף לרכב מומלץ לבצע השוואת מחירים בין הפוליסות השונות המוצעות ולהתייחס לפרמטרים חשובים, כמו הכיסויים השונים, הנכללים במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב, התנאים השונים, אופייה של חברת הביטוח עצמה ודרכי הטיפול שלה במקרים של תביעה וכמובן – תעריפי הביטוח השונים. לצורך השוואה בין מחירי ביטוח מקיף לרכב, ניתן להיעזר באתרי אינטרנט שונים המאפשרים לבצע השוואה זו או בסוכן הביטוח שלכם. מומלץ גם ליצור קשר באופן ישיר עם חברות הביטוח עצמן לצורך קבלת הצעות מחיר ובסופו של דבר, מחירים משתלמים וכדאיים. מומלץ לבדוק היטב את פרטיו של כל ביטוח וביטוח, כדי להבטיח את הביטוח האטרקטיבי ביותר.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב